UdemyUnityآموزشبرنامه نویسیساخت بازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش هوش مصنوعی برای بازیها با برنامه ریزی عملگرا

Udemy – Advanced AI For Games with Goal-Oriented Action Planning

آموزش هوش مصنوعی برای بازیها با برنامه ریزی عملگرا

آموزش هوش مصنوعی برای بازیها

 

آموزش هوش مصنوعی برای بازیها : هوش مصنوعی برای ساخت رفتار کاراکتر های پیچیده بازی برای شبیه سازی بازی های استراتژی ریل تایم و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در طول این دوره با ساخت کتابخانه GOAP و API های آن از ابتدا آشنا خواهید شد.

یک شبیه سازی بیمارستان ساده را خواهیم داشت که عملکرد کتابخانه را مورد آزمایش قرار دهیم. این شبیه سازی به سیستم NavMesh یونیتی برای ناویگیشن و برنامه ریزی مسیرها متکی خواهد بود. مفهوم GOAP را برای چگونگی تعامل اهداف،اقدامات و یافتن پلن ها را پوشش می دهیم. سپس موجودی ها را برای نگهداری منابع و کاراکتر ها معرفی و توسعه می دهد.

در پایان دوره ، دانشجویان کتابخانه کاملاً گسترده GOAP و API آن را خواهند داشت که میتوانند در پروژه های بازی شان ، استفاده مجدد کنند تا کاراکتر هایی با رفتار هوشمند و پیچیده داشته باشند. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • طراحی و برنامه نویسی دقیق رفتارهای هوشمندان کاراکتر ها با سی شارپ
  • نحوه استفاده از اهداف،حالات،اقدامات،برنامه ریزی مسیر در بازی ها
  • برنامه ریزی عملگرای GOAP و ساخت آن از ابتدا
  • نحوه توسعه و اشکال زدایی شبیه سازی
تری دینگا

عنوان دوره : Udemy – Advanced AI For Games with Goal-Oriented Action Planning

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 8 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 40

سال آموزش : 2020

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Penny de Byl

نرم افزار : Unity

زیرنویس انگلیسی : دارد

Udemy – Advanced AI For Games with Goal-Oriented Action Planning

Goal-Oriented Action Planning (GOAP) is an AI architecture that provides game characters with the ability to select goals and make plans to achieve those goals based on the state of the environment and available resources. It can be used across a wide range of game genres from first-person shooters to real-time strategies, to develop intelligent characters capable of making smart decisions without the need for large finite state machines. The codebase is deceptively simple and yet logical, reusable and extremely powerful. The library is written in C# and implemented in Unity V.2019, however will easily port to other applications.

Learn how to program and work with:

A GOAP Library and API that’s reusable across a wide range of game projects.

Goals, Actions, States and Beliefs that define the state of the game environment, what individual characters want to do and how they understand their world.

Navigation Meshes and Agents that provide advanced path planning and navigation capabilities for characters.

Dynamic Building of NavMeshes to allow for the repositioning of resources in the environment.

Inventories for each character for use in completing tasks that satisfy character goals.

The Unity UI system to move draggable resources into a game environment.

Contents and Overview

Throughout the course, you will follow along while a GOAP library and API are constructed from the ground up, to allow you intimate knowledge of the codebase. Alongside this, a simple hospital simulation will be constructed to test out the functionality of the library as it is put together. The simulation will also rely on Unity’s NavMesh System for navigation and path planning.

The course begins with an overview of Unity’s NavMesh System and covers the basic functionality needed for the hospital simulation. It then goes on to cover the concept of GOAP, where students will discover how goals, actions and plans interact. A planner will be constructed that dynamically builds each character’s sequence of actions, based on what they believe their goals are while in the simulation.

Following this, inventories will be introduced and developed to hold resources for individual characters. The resources in the inventories will be required for plan completion and also assist in directing a character’s navigation around the environment. This will then build to the design of more complex behaviours in which two characters must collaborate to complete a plan.

As the course continues, more characters with differing roles will be added and dynamically created and resources will be added and removed to develop a complex simulation. By the end of the course, students will have a hospital simulation with patients, nurses, doctors and janitors each with their own roles, goals, actions and required resources.

Although this course is not about building a completed game, a final section will provide some further knowledge on Unity development and examine methods for interacting with the environment such as: dragging and dropping items, dynamic NavMesh baking, user interface creation and camera movement to provide students with some direction on how such a simulation could be turned into a game.

At the completion of this course, students will have a fully-fledged GOAP library and API that they can reuse in their own game projects to provide game characters with complex intelligent behaviours.

Who this course is for:
Anyone interested in learning how to better program their own non-player characters (NPCs) for believable behaviour.
Anyone wanting to learn the advanced AI technique of GOAP to control their sims.
Anyone interested in seeing how artificial intelligence is applied in computer games.

حجم کل : 5.30 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز بدون هیچ گونه محدودیتی
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • بدون تبلیغ ! بله با تهیه اکانت ویژه دیگه خبری از تبلیغ نیست
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 5 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا