بیت گراف
Houdiniآموزشذرات - دینامیکسه بعدیمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

تاریخچه سیستم های هودینی از Houdini.School

Houdini.School – HS-111: History of Houdini Systems

تاریخچه سیستم های هودینی

تاریخچه سیستم های هودینی

 

تاریخچه سیستم های هودینی : در این دوره از هنرمند Kate Xagoraris ، به درک اساسی از نحوه کار هودینی و درک چگونگی تحول صنعت حول VFX دست پیدا میکنید. این آموزش تاریخچه هودینی ، نحوه توسعه نرم افزار در طول زمان ، درک چگونگی تکامل اپراتور ها و شبکه ها ، ابزارهای خاص در هودینی و چگونگی تبدیل آنها به SOPها، DOPها و … را نشان می دهد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین تاریخچه سیستم های هودینی :

  • تاریخچه مفاهیم گرافیکی چون L-Systems، Noise Functions
  • سیستم های ذرات FLIP و سیستم های سیال
  • تاریخچه رندرینگ ، ray tracing و مفاهیم فیزیکی برای توسعه سیستم های سه بعدی
  • تاریخچه هودینی ، سازنده نرم افزار و …
  • تاریخچه مایا و برنامه های گرافیکی
  • جلوه های بصری Oldschool

گراویتی

عنوان دوره : Houdini.School – HS-111: History of Houdini Systems

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 2 ساعت

تعداد فایل ها : 32

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Kate Xagoraris

نرم افزار : Houdini

زیرنویس انگلیسی : ندارد

فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد

Houdini.School – HS-111: History of Houdini Systems

This recorded course introduces students to the history of Houdini and how the software has developed over time. Learning how the software operates is a huge part of becoming a VFX artist. But understanding how the operators and the networks evolved over time is a plus. In this course, we will discuss certain tools inside of Houdini, and how they grew into the SOPs, DOPs, and other functions we know today.

Learning Outcomes:

Students will leave this class with a fundamental understanding of how Houdini works, as well as an appreciation of how the industry has evolved around the VFX industry. 

Session 1

History of Fundamental Systems in Computer Graphics

In this lesson about the history of fundamental systems found in computer graphics. In this lesson, students will learn the history of graphical concepts, including L-Systems, Noise Functions, and much more. All of these computer graphic systems are found not only inside Houdini but also in various computer programs.

Session 2

Breakdown FLIP Particle Systems

In this lesson, we will learn about the history of FLIP and fluid systems in computer graphics. We will learn how they developed and evolved into today’s popular systems. We will learn about the overall mathematical concepts and the important figures who made the magic happen behind the scenes of our favorite software.

Session 3

History of Rendering

In this lesson, students will learn the history behind specific rendering methods used in computer graphics. Students will learn about ray tracing and the physical concepts that helped develop the 3D systems. Students will also learn about various rendering software packages that have played a significant role in VFX. Finally, students will also learn the history of Karma and Mantra—Sidefx’s Houdini’s render engines. We will discuss how they were developed, the benefits of using the render engines, and how the renders have been adopted in the industry.

Session 4

History of Houdini

This chapter will teach us about the first computers and computer graphics created for visual effects and animation. We will journey from the beginning and meet the first pioneers of the trade. We will also learn about the history of Houdini and where and to whom the software was created. In this journey, we will learn more about Canada’s first commercial computer graphics company, Omnibus Computer Graphics, and the software they developed called PRISMs.

Session 5

History of Maya and Graphics Packages
In this lesson, we will learn about software packages other than Houdini. We will learn about the history of one of the companies that helped shape the software Maya as we know it today. That company is Alias || Wavefront, known as Alias Computer Graphics. Alias helped develop and create Maya before Autodesk acquired it. Today, we will learn the company’s history and noteworthy moments in the company and software’s history.

Session 6

Oldschool Visual Effects

This lesson will teach us about the pioneers who made visual effects possible. As well as how the visual effects techniques we use today evolved inside the film industry and through various camera functions. We will also learn about the father of visual effects, Georges Méliès. Méliès helped create iconic imagery that still impacts the VFX industry today, and his work has left a legendary impact on the world. Today, we will gain a great insight into what our industry is, was, and can be.

حجم کل : 0.3 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز:

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.4 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا